Sök auktoriserat säkerhetsföretag:

eller

Allmänna villkor

Nedan hittar du våra allmänna villkor. Kontakta oss gärna om du har några frågor.

Anmälan

Alla bokningar per telefon, e-post, via vår webbplats, eller brev omfattas av SLR:s Allmänna villkor.

Bekräftelse

När du anmält dig får du en bekräftelse på din anmälan till din e-post. Skulle det inte finnas plats för dig på det bokade tillfället tar vi kontakt med dig.

Avbokning/ombokning

Om du av någon anledning får förhinder och inte kan delta på din bokade plats är det viktigt att du omgående meddelar oss via e-post: kansli@slr.se eller telefon: 087214055.

Du har möjlighet att överlåta din plats till en kollega från samma organisation. Om del av en paketbokning avbokas debiteras ordinarie pris för de bokade tillfällen som genomförts och/eller kommer att genomföras.
Observera att en sen av-/ombokning eventuellt kan medföra andra avgifter från externa parter som det ligger på deltagaren att ansvara för.

Om bokat tillfälle ställs in

I de fall då deltagarantalet minimerats förbehåller vi oss rätten att ställa in en aviserad eller kallad kurs, event eller provtagning. Detta gäller även om lärare akut insjuknar och lämplig ersättare ej kan anskaffas. Vi svarar inte för de hos deltagaren uppkomna kostnader vid inställande av bokat tillfälle och tillämpar i övrigt köplagen.

Ändring av plats för bokat tillfälle

SLR förbehåller sig rätten att ändra plats och leveransform för bokade tillfällen. Vi svarar inte för hos deltagaren uppkomna kostnader vid dessa ändringar och tillämpar i övrigt köplagen.

Force majeure

Vi ansvarar ej för de fall då bokade tillfällen hindras direkt eller indirekt genom myndighetsåtgärd, strejk, blockad, lockout, krig eller annat som står utanför SLR:s kontroll.

Utveckling av kursinnehåll/program

Vi förbehåller oss rätten att kontinuerligt utveckla kursinnehåll/program för att på bästa sätt möta branschens krav. Det innebär att visst innehåll kan avvika från webbplatsens eller bekräftelsens beskrivning på vissa punkter.

Intyg

Efter genomgången kurs erhåller du ett intyg som bekräftelse på dina kunskaper, förutsatt att du varit närvarande minst 2/3 av kurstiden. Vid provtagningar för gesäll och mästare erhålls kopia på granskningsprotokoll. Gesäll- och mästarbrev ansöks om hos Sveriges Hantverksråd.

Betalning

Kursavgiften faktureras digitalt och skall vara betald före starten av bokat tillfälle. För att få tillgång till eventuella medlemsrabatter ska företaget du anställd på vara medlem i SLR och ha betalat medlemsavgiften för innevarande år.

Personuppgiftshantering

SLR hanterar säkerheten kring personuppgifter med största respekt och hänsyn enligt dataskydds-förordningen (GDPR). Dina personuppgifter behandlas för att vi skall kunna uppfylla våra åtaganden gentemot dig samt för relevanta utskick.

På våra event har vi ofta utställare och samarbetspartners med vilka vi samverkar. Dessa får liksom deltagare tillgång till både konferensmaterial och deltagarlistor.

SLR äger rätt att vid behov uppdatera de allmänna villkoren. När du godkänner dessa samtycker du även till behandling av dina personuppgifter. Du har rätt att få ta del av de personuppgifter som vi har registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du även rätt att begära att uppgifterna skall rättas eller raderas. Vill du att vi tar bort dina personuppgifter ur vårt register kontaktar du oss via e-post: kansli@slr.se.

Läs mer om vår personuppgiftshantering.